Morro med Photoshop

Det finnes noen utrolig kule funksjoner i Photoshop CS5 – som også er arvet til lilleboren, Photoshop Elements 9. Den koster 1/7 – del av Photoshop og er det programmet jeg bruker til etterbehandling av bilder. Den tøffeste funksjonen kalles «Content aware Healing». Funksjonen fjernet objekter fra bildet og fyller inn med «riktig» bakgrunn som erstatning. Under er eksempel hvor jeg har fjernet halsbåndet til vår hund. Dette tok meg 30 sekunder i Photoshop Elements.

En annen funksjon kalles «Replace Color». Her kan man plukke ut ett eller flere områder med gitte farger fra bildet og erstatte dem. Jeg benyttet denne funksjonen til å forsterke fargene in bildet under. Jeg har økt fargen på hjulet og stolen hver for seg, uten å påvirke resten av bildet.

Legg igjen en kommentar

